Fałszywy link

Fałszywy link za niedopłatę energii. Kobieta straciła 5400 zł. UWAGA na fałszywe SMS-y wzywające do zapłaty! Sms o niedopłacie za prąd posłużył oszustom do wypłacenia z konta 40-latki sporej sumy pieniędzy. Nieświadoma oszustwa pokrzywdzona otworzyła dołączony do wiadomości link i wpisała login oraz hasło umożliwiające dostęp do jej konta. Mieszkanka gminy Siemień traciła 5400 złotych. Z kolei 38 – latka z gminy Milanów padła ofiara oszustwa internetowego kliknęła w link podesłany przez oszusta tracąc 800 złotych. Zysk okazał się stratą.

 

Wczoraj 40-latka z gminy Siemień zgłosiła się do dyżurnego jednostki, że została oszukana a z jej konta zniknęła spora suma pieniędzy. Pokrzywdzona otrzymała wiadomość sms linkiem do witryny internetowej z prośbą o uregulowanie zaległej należności, gdyż nastąpi odłączenie energii elektrycznej.

Kobieta kliknęła w podany odnośnik strony internetowej, która przekierowała ją na witrynę płatności mobilnych, a ta z kolei na stronę w której wybrała bank ze swoim rachunkiem. Następnie wykonywała wszystkie polecenia zgodnie z podanymi wskazówkami. Kolejnym krokiem było uwierzytelnienie danych i potwierdzenie dostęp do modelu telefonu z którego będą wykonywane transakcje.

Następnie 40 – latka została przekierowana na stronę swojego banku gdzie wpisała login i hasło. W dalszej kolejności na ekranie wyświetliła się informacja do wprowadzenia kodu BLIK, który również podała. Jej czujność wzbudził jednak fakt dotyczący wybranego modelu urządzenia z którego zostaną wykonane transakcję. Kobieta początkowo myślała, że jest to telefon męża. Jednak zdała sobie sprawę, że nie należy on do niego. Natychmiast poprzez aplikację płatności mobilnych weszła na swoje konto aby zobaczyć informację o saldzie. Okazało się, że z rachunku zostało wykonanych kilka transakcji na łączną kwotę 5400 zł oraz pojawił się  komunikat o braku dostępnych środków. Natychmiast zablokowała dostęp do karty płatniczej i rachunku. Ponadto w trakcie rozmowy dowiedziała się, że pieniądze zostały wypłacone w jednym z bankomatów na terenie kraju za pomocą kodu Blik. O oszustwie powiadomiła policjantów.   

Wczoraj również na jednym z portali ogłoszeniowych 38 – letnia mieszkanka gminy Milanów padła ofiarą oszustwa internetowego. Jak wynika ze złożonego przez nią zawiadomienia, chciała sprzedać rowerek dziecięcy na znanym portalu aukcyjnym. W niedługim czasie nawiązał z nią kontakt potencjalny kupujący, który za pomocą komunikatora internetowego wysłał link pod pozorem zlecenia dyspozycji wypłaty środków pieniężnych za zakupiony przez siebie przedmiot.  Jednak jak się okazało po jego aktywacji nieuprawnione osoby uzyskały dane poufne i dostęp do bankowości elektronicznej. Z konta 38 – latki została wypłacona w bankomacie na terenie Polski kwota 800 złotych. Pokrzywdzona poinformowała bank prowadzący jej rachunek o zaistniałym zdarzeniu oraz zleciła jego blokadę. 

Uważajmy na wiadomości mailowe lub sms z informacją o dopłacie do przesyłki lub niedopłacie za rachunek. Z zasady wiadomości takie posiadają linki, które przekierowują na strony, którymi dysponują oszuści. Nie wchodźmy na dołączone do wiadomości linki i nie logujmy się przez nie na konto bankowe, nie wpisujmy tam również naszych danych.