Lublin, niegdyś miasto słynące z gościnności i dobrej kuchni, dziś staje się symbolem upadku gastronomii.

Restauracje,które miały być wizytówką miasta, przekształciły się w koszmar dla klientów, oferując wysokie ceny, małe porcje, brud i brak szacunku dla gości.

Ceny z kosmosu, porcje dla dzieci

Ceny w lubelskich restauracjach przyprawiają o zawrót głowy. Za dania, które jeszcze kilka lat temu były dostępne w przystępnych cenach, dziś trzeba zapłacić krocie. Co gorsza, porcje często są tak małe, że ledwo zaspokajają głód dziecka, a nie dorosłego człowieka. Nawet popularne dania, takie jak kebab czy pizza, są w Lublinie jedynie cieniem swoich pierwowzorów, serwowane w postaci prostych placków za wygórowaną cenę.

Brud i brak higieny

Czystość w wielu lokalach pozostawia wiele do życzenia. Brudne stoliki, niedomyte sztućce, a nawet śmieci na zapleczu to niestety częsty widok. Wygląda na to, że niektórzy restauratorzy zapomnieli o podstawowych zasadach higieny,narażając zdrowie swoich klientów.

Arogancja i brak szacunku

Doliczanie opłaty serwisowej do rachunku, nawet w przypadku większych grup, to kolejny przykład braku szacunku dla klientów. Restauratorzy zdają się karać gości za to, że zdecydowali się odwiedzić ich lokal.

Podczas lockdownu wielu restauratorów apelowało o pomoc, twierdząc, że grozi im bankructwo. Konsumenci okazali solidarność, wspierając lokalną gastronomię. Niestety, po odmrożeniu gospodarki, wielu restauratorów zapomniało o wdzięczności i wróciło do swoich starych, złych nawyków.

Czas na bojkot

W obliczu takiej sytuacji konsumenci mają prawo czuć się oszukani i rozczarowani. Jedynym sposobem na zmianę tej sytuacji jest bojkot restauracji, które nie szanują swoich klientów. Wybierajmy lokale, które oferują uczciwe ceny,smaczne jedzenie i dbają o czystość. Tylko w ten sposób możemy wymusić na restauratorach zmianę podejścia i powrót do wartości, które kiedyś były podstawą lubelskiej gastronomii.

Apel do restauratorów

Apelujemy do właścicieli restauracji w Lublinie o opamiętanie się i powrót do korzeni. Pamiętajcie, że zadowolony klient to najlepsza reklama. Nie pozwólcie, aby chciwość i arogancja zniszczyły reputację lubelskiej gastronomii.

Oprac:(SR)