Oszust włamał się na konto 39-latki na portalu społecznościowym. Podszywając się pod właścicielkę, rozesłał znajomym wiadomość z prośbą o opłacenie przesyłki i dokonanie wpłaty formą BLIK. W dobrej wierze na prośbę zareagowała jej koleżanka. Spełniając fałszywą prośbę 39-latki straciła ponad 400 złotych.
Kolejny raz działający w sieci oszuści, aby wyłudzić pieniądze wykorzystali popularny portal społecznościowy i komunikator. Wczoraj 39-latka powiadomiła policjantów o włamaniu na jej konto społecznościowe. Oszust podszywając się pod nią rozesłał do jej znajomych wiadomości z prośbą o opłacenie paczki. Koleżanka chcąc wesprzeć finansowo 39-latkę zareagowała. Dokonała wpłaty poprzez system płatności BLIK i w ten sposób straciła ponad 400 złotych. Niestety dopiero po dokonanej wpłacie koleżanka zapytała 39-latkę co kupiła. Zdziwiona pytaniem zorientowała się, że doszło do oszustwa.
Gdyby koleżanka zapytała ją wcześniej i zweryfikowała prośbę przed dokonaniem wpłaty nie straciłaby pieniędzy. Dlatego też apelujemy o czujność i zdrowy rozsądek. Każdą otrzymaną od znajomych z sieci wiadomość z prośbą o pożyczkę należy wcześniej sprawdzić. Wystarczy zadzwonić do znajomego i zapytać, czy to rzeczywiście on potrzebuje wsparcia. Postępując w taki sposób nie stracimy pieniędzy.