Zatrzymanie 19-latka podejrzanego o oszustwo metodą „na funkcjonariusza Interpolu”

Policja zatrzymała młodego mężczyznę odpowiedzialnego za perfidne oszustwo

Kryminalni z Opola i Puław, wspierani przez funkcjonariuszy Wydziału Wywiadu Kryminalnego KWP w Lublinie, zatrzymali 19-latka podejrzanego o oszustwo metodą „na funkcjonariusza Interpolu”. Sprawca, pełniący rolę tzw. „odbieraka”, miał wyłudzić od 69-latka z powiatu opolskiego kwotę 200 000 zł. Sąd tymczasowo aresztował zatrzymanego na 3 miesiące. Grozi mu do 8 lat pozbawienia wolności.

Przebieg oszustwa

W zeszłym tygodniu opolscy policjanci przyjęli zgłoszenie od 69-letniego mężczyzny, który padł ofiarą oszustwa. Pokrzywdzony został zmanipulowany przez oszustów, którzy podając się za „funkcjonariusza Interpolu” i „eksperta ds. finansowych”, przekonali go do przekazania wszystkich oszczędności. Przestępcy argumentowali, że środki te są niezbędne do przeprowadzenia tajnej operacji mającej na celu odzyskanie pieniędzy z wcześniejszych oszustw.

Mężczyzna, ufając oszustom, wypłacił z banku 200 000 zł, które następnie przekazał osobie podającej się za funkcjonariusza Interpolu. Po nieudanych próbach kontaktu z rzekomymi ekspertami 69-latek zorientował się, że został oszukany, i zgłosił sprawę na policję.

Działania policji i zatrzymanie sprawcy

Funkcjonariusze z Opola, współpracując z kolegami z Puław i Lublina, szybko podjęli intensywne czynności operacyjne. Dzięki materiałom operacyjnym udało się ustalić, że 19-letni mieszkaniec powiatu puławskiego odebrał pieniądze od pokrzywdzonego. Mężczyzna został zatrzymany na terenie Puław, a następnie przewieziony do opolskiej komendy. Prokuratura Rejonowa w Opolu Lubelskim postawiła mu zarzuty oszustwa.

Sąd przychylił się do wniosku prokuratury i zastosował wobec 19-latka tymczasowy areszt na 3 miesiące.

Apel policji: Nie daj się oszukać!

Policja przestrzega przed oszustwami metodą „na funkcjonariusza Interpolu” i „na policjanta”. Funkcjonariusze nigdy:

  • Nie proszą o przekazywanie pieniędzy osobom trzecim.
  • Nie wymagają przelewów na inne konta.
  • Nie informują telefonicznie o prowadzonych sprawach.

Apel do seniorów i ich bliskich:
Bliscy powinni informować osoby starsze o możliwych oszustwach, uczulać je na niebezpieczeństwa oraz zachęcać do ostrożności w kontaktach z nieznajomymi.

Foto:Policja