Oszustwo na portalu sprzedażowym: Kobieta straciła ponad 12 tysięcy złotych.

41-letnia mieszkanka Zamościa padła ofiarą oszustwa, które miało miejsce na popularnym portalu sprzedażowym.

Kobieta skontaktowała się z nią rzekoma pomocniczka oferująca wsparcie w obsłudze aplikacji, na której pokrzywdzona umieściła swoją ofertę sprzedażową. Cała sytuacja zakończyła się dla 41-latki tragicznie – straciła ponad 12 tysięcy złotych.

Na początku kobieta umieściła ofertę sprzedażową na jednym z popularnych portali ogłoszeniowych. Szybko otrzymała wiadomość informującą, że jej artykuł został zakupiony, jednak pojawiły się problemy z zalogowaniem do aplikacji portalu sprzedażowego. Wówczas skontaktowała się z nią osoba, która oferowała swoją pomoc w rozwiązaniu problemu.

Nieświadoma oszustwa 41-latka przekazała informacje na temat swojego rachunku bankowego, włącznie z danymi do logowania, numerem karty płatniczej i kodem CVV. Następnie, pod wpływem manipulacji, udzieliła także kodów BLIK i zatwierdzała transakcje. Uwierzyła w to, że jest to standardowa procedura weryfikacji danych, a środki wrócą na jej konto. Niestety, kobieta straciła ponad 12 tysięcy złotych, z których znaczna suma została wypłacona w bankomatach w zachodniej części kraju.

Policja apeluje o ostrożność podczas dokonywania transakcji online. Warto pamiętać o ochronie danych osobowych, informacji związanych z kartami płatniczymi oraz hasłami do rachunków bankowych. Przekazanie takich informacji nieuprawnionym osobom niesie ze sobą ryzyko utraty oszczędności. Oszuści coraz częściej stosują różne metody manipulacji, dlatego ważne jest utrzymanie zdrowego podejścia i ostrożności podczas korzystania z usług internetowych.