Oszustwo Przez Internet: 25-latek Uniknął Strat Dzięki Szybkiej Reakcji Banku.

Wczoraj mieszkaniec gminy Łuków uniknął utraty niemal 3 tysięcy złotych dzięki czujności konsultanta bankowego.

25-latek dokonywał zakupów w sklepie internetowym, gdzie podczas finalizacji transakcji wprowadził swoje dane, w tym numer karty bankowej, datę ważności oraz kod CVC. Po otrzymaniu sms-a z kodem potwierdzającym płatność na niemal 500 złotych, otrzymał także wiadomość o rzekomej “blokadzie” karty bankowej. Natychmiast skontaktował się z konsultantem bankowym, który poinformował go o trzech podejrzanych transakcjach na jego koncie.

Oszuści planowali sfinalizować zakupy na zagranicznych portalach aukcyjnych na łączną kwotę blisko trzech tysięcy złotych. Dzięki szybkiej reakcji konsultanta bankowego, wszystkie transakcje zostały zablokowane, a sprawę zgłoszono na Policję.

Przypomina się, że dokonywanie zakupów w sklepach internetowych niesie ze sobą ryzyko utraty środków finansowych, a oszuści mogą wykorzystać fałszywe strony do kradzieży danych bankowych. Zanim dokonamy zakupu, warto sprawdzić wiarygodność sklepu i unikać podawania poufnych informacji na nieznanych portalach.

Oszuści nieustannie poszukują potencjalnych ofiar, niezależnie od tego, czy są to kupujący czy sprzedający. Obejście zasad bezpieczeństwa może prowadzić do utraty oszczędności. Pamiętajmy o zachowaniu ostrożności podczas korzystania z internetu, unikajmy klikania w podejrzane linki i niepodawania danych karty płatniczej osobom lub witrynom o wątpliwej wiarygodności. Wspólnie dbajmy o nasze bezpieczeństwo finansowe.