Oszustwo telefoniczne w Cycowie: Mieszkanka straciła 8 tys. złotych

Mieszkanka gminy Cyców padła ofiarą oszustwa telefonicznego, w wyniku którego straciła 8 tysięcy złotych.

Oszuści, podszywając się pod pracownika banku, przekonali kobietę, że jej pieniądze na koncie są zagrożone i zaproponowali przelanie ich na „bezpieczne” konto. Całe zdarzenie rozpoczęło się od telefonu informującego o rzekomo zagrożonych środkach na koncie bankowym 41-latki.

Oszuści, posługujący się nazwą banku widoczną na telefonie, wprowadzili kobietę w błąd, sugerując możliwość wzięcia kredytu na jej nazwisko. Następnie wymusili instalację aplikacji do komunikacji, logowanie się do bankowości internetowej i zwiększenie limitu wypłat.

Przez cały czas wywierali presję, wmawiając kobiecie, że jej dane zostały wykradzione, co zmusiło ją do przelania pieniędzy na konto w rękach oszustów.

To jedynie przykład działania przestępców, którzy podszywają się pod pracowników banków. Apelujemy o zachowanie czujności i ostrożność w przypadku nieoczekiwanych połączeń telefonicznych, zwłaszcza dotyczących finansów.

Ostrzegamy również przed spoofingiem, czyli podszywaniem się pod inne numery telefonów w celu oszustwa.

W przypadku podejrzeń należy natychmiast rozłączyć się i skontaktować z bankiem w celu potwierdzenia sytuacji.